הלכות תענייות פרק ה' הלכה ו: "משייכנס אב, ממעטין בשמחה. ושבת שחל תשעה באב להיות בתוכה, אסור לספר ולכבס וללבוש כלי מגוהץ, אפילו כלי פשתן, עד שיעבור התענית; ואפילו לכבס ולהניח לאחר התענית, אסור. וכבר נהגו ישראל, שלא לאכול בשר בשבת זו, ולא ייכנסו למרחץ, עד שיעבור התענית; ויש מקומות שנהגו לבטל השחיטה מראש ."החודש, עד התענית.
?א) מה המשמעות של המילים המודגשות במובן המעשי?
?איך זה בא לידי ביטוי בתחום ההלכתי המעשי
?ב) לפי הרמב"ם האם מותר לצאת לחופשה בתשעת הימים מראש חודש אב לתשעה באב
?ג) האם הלכות בהלכה זו ברמב"ם חלות כאשר תשעה באב ביום ראשון
ביחס לנקודה הראשונה:
לסגפנותם יש שתי סיבות מרכזיות לעניות דעתי, האחת היא להרשים את אלהים ולגרום לו להתפעל ולהתרגש מעינוייהם ובשל כך לרחם עליהם ולהכשיר להם את תועבותיהם בחדרי חדרים, וזהו היא גישת הנצרות, אשר מכשירה את התועבות בתנאי שהאדם מסגף ומייסר את עצמו עליהן. הסיבה השנייה היא סיבה שלא קשורה לאלהים אלא לשאיפתם להערצת ההמונים במטרה להיראות בעיניהם כ"בני האלהים" -- מעמד אשר מצדיק קבלת טובות הנאה ללא שום גבולות מהקופה הציבורית, וכן העלמת-עין מחטאים ופשעים, ויסוד הסיבה הזו אף הוא בכנסיה הנוצרית אשר הפכה את הפקת הרווחים מן ההמונים לאמנות.
ביחס לנקודה השנייה:
כל הכללה היא שגויה, ברם אני הולך בגישתו של רס"ג אשר מפרש את המלה "כל" כ"רוב", כלומר כאשר אני מכליל לעולם אין מדובר בכולם באופן מוחלט, וגם התורה כאשר היא כותבת "כל" היא לא מתכוונת לרוב מוחלט. אולם, מכיוון שלצערי הרב היהדות האשכנזית החריבה את דת משה, איני מתייחס לפרטים שהם צדיקים וחסידים באמת, אלא למכלול התפישות והדעות כי רק לאחר שעם-ישראל יבין שהתרבות היהודית האשכנזית מובילה את עם ישראל לחורבן (וכבר היה חורבן אחד פעם אחת לפני כשבעים שנה), רק אז ניתן יהיה לכונן ממלכת כהנים וגוי קדוש.
היאחזותם של האשכנזים בתרבותם נובע מגאוותם ושאיפתם להיות "הגזע הארי" בין אם במודע ובין אם בתת-מודע, ויש לכך ראיות חברתיות רבות בשבעים השנים האחרונות על האופנים שבהם האשכנזים מנציחים את שלטונם בחברה הישראלית והיהודית העולמית, ואני באופן אישי סבלתי רבות מאפליה על רקע עדתי וכמעט שהפסדתי את כל חיי בעקבות כך. ואפילו אשכנזים שהם רמב"מיסטים לכאורה, קשה להם מאד לקבל את התקפותיי על העדה האשכנזית, והם מיד עוברים לתקוף אותי אישית, ורק לאחרונה כלומר לפני כמה ימים, כעסו עלי ועשו לי שיימינג בפורום מסוים, כאשר ביקרתי את התרבות האשכנזית, אף שמדובר באנשים ששואפים לאמת, עדיין קשה להם מאד לוותר על העליונות הגזעית שלהם בחברה היהודית והישראלית.
כאמור, הגעתי למסקנה שרק לאחר שבירת הגאווה האשכנזית על תרבותם היידישאית, ניתן באמת לערוך חשבון נפש מחשבתי והשקפתי, להכות על חטא, ולשוב ליסודות הדת הטהורים.
אין בי שנאה אישית חלילה, ובמסגרת עבודתי ב"עזר מציון" אני מטפל בקשיש אשכנזי חביב ביותר והוא אף מלמד אותי מעט יידיש, אך מבחינה שכלית השקפתית, הנזק שהתרבות האשכנזית גרמה וגורמת לעם ישראל הוא עצום מכל הבחינות.
כמו כן, איני מתרשם כלל מ"גדולים" ש"חיו בצניעות" וכיו"ב, כי בלי ידיעת ה' ובלי השקפות נכונות, אין לי ספק שמדובר במשחק חיצוני ותו לא, שנועד להרשים "גבירים" ולפתוח להם את הכיס לתרומות נכבדות לישיבות, וכמו שנהג הרב שטיינמן שחי בצניעות על גבול העוני, אך בין מדפי ספריותיו התגלגלו מיליונים רבים, ואיך אני יודע? פעם אחת נגנבו מביתו שלושה מיליון ש"ח במזומן! והם פרסמו פאשקוויל שזועק להחזרת הכסף, אך בסוף הם לא הגישו תלונה במשטרה כי הבינו שאם המשטרה תתחיל לשאול שאלות על כל הכספים שמתגלגלים בין ספריו וספריותיו של שטיינמן הוא עלול לשבת בכלא, ואין לי ספק שצניעותו הייתה משחק או מעין "דרישות העבודה והתפקיד" -- עבודה אשר הובילה לכך שכל בניו ונכדיו יהיו מסודרים בדירות ובחיי רווחה.
גם הליטאים נוהים אחר התאוות, כי הגאווה היא תאווה, ולא רק אחר תאוות הגאווה, כי במקום שאין ידיעת ה' והגאווה חודרת ושורפת, כל שאר התאוות ימצאו כר נוח מאד לגדול לרחוש ולהתפתח. ולכן איני סבור שזה לא נכון "אינטלקטואלית" לתקוף אותם, כי כאמור, מי שרחוק מה' יתעלה בדעתו, והשקפותיו משובשות להחריד, ותורתו אינה תורה, ברור כשמש שהוא כעלה נידף בים התאוות והסכלות, ומי שאין לו מעשים טובים וזכויות להגן עליו, יתדרדר בקלות ובמהירות לים הסכלות והתאוות.
כמו כן, אחד הדברים החמורים ביותר שהתרבות האשכנזית החדירה לעם ישראל הוא קידוש החיצוניות וטיפוח הצביעות, כלומר ההשקפה שמותר שיהיה לך אחד בפה ואחד בלב, את השאיפה ליופי החיצוני הזה הם למדו מן הנצרות אשר מקדשת את החיצוניות אך בתוך תוכה היא מכוערת וכעורה ביותר -- וזה הוא יפת בנו של נוח, אשר כלפי חוץ יפה מאד, אך מבפנים כעור להחריד.
קצרו של דבר, לעולם לא נזכה לכונן ממלכת כהנים וגוי קדוש אלא לאחר ביעור תרבות היידישקייט הפרו-נוצרית, ורבים מהאשכנזים מבינים את זה במודע או בתת מודע, אך אינם מוכנים להודות בכך, כי הם נהנים מן העליונות הגזעית שלהם, בהעדפה ברורה בשוק העבודה, במשכורות יותר גבוהות משמעותית, בוויתורים רבים שעושים להם (לדוגמה בן עדות המזרח יצטרך כל הזמן "להוכיח" את עצמו ולהתאמץ בעבודתו, לעומת האשכנזי אשר יקבלו אותו גם אם הוא בינוני), וביחס מועדף בכל תחומי החיים, וכמובן מהרגשת עליונות אישית גאוותנית.
והאמן לי אם היית יודע איך האשכנזים התייחסו ליהודי תימן לדוגמה בתחילת המאה הקודמת וכן לאחר העליה הגדולה בקום המדינה, היית מבין מעט על הגזענות המובנת בלוח האם שלהם -- וגם היום היא נמצאת שם לא פחות, אלא שאנחנו חיים בדור שהכל מצולם ומוקלט ולכן הם למדו להסתיר זאת.
אני חייתי עם אשכנזים כל ימי חיי, גדלתי בשכונת "רמת אביב" האשכנזית המתנשאת "והיוקרתית". לא גדלתי עם עדות המזרח, ולכן אני מכיר היטב את האשכנזים, ובמיוחד את השכבות החברתיות העליונות. על האשכנזים להבין שתרבותם היהודית היא שוקת שבורה ומשענת קנה רצוץ לעם ישראל, ורק כך הם יהיו מסוגלים להודות על האמת.
"יְהוָה עֻזִּי וּמָעֻזִּי וּמְנוּסִי בְּיוֹם צָרָה אֵלֶיךָ גּוֹיִם יָבֹאוּ מֵאַפְסֵי אָרֶץ וְיֹאמְרוּ אַךְ שֶׁקֶר נָחֲלוּ אֲבוֹתֵינוּ הֶבֶל וְאֵין בָּם מוֹעִיל" (ירמיה, טז, יט).
א) לכאורה אין בעיה להוסיף, אך אם חז"ל לא גזרו מעבר לזה? מדוע שאנחנו נוסיף על גזירתם?
ב) התפישה ש"קורים דברים רעים" בתקופה הזאת של שלושת השבועות, היא הזיה מיסטית אשר מנוגדת לתורה, כי לפי התורה אסור לנו לקבוע שיש זמנים "טובים" וזמנים "רעים&