אני בטוח שאדיר עומל על תשובה מפורטת, אוסיף רק פרט קטן - ה"הוכחות" שאתה מתהדר בהן אינן הוכחות. הן תיאוריות המושתתות על פילוסופיה כפרנית.
מאחר ותאוריית האבולוציה היא דגלם של הכופרים, אתייחס אליה - היום, די ברור (למי ששואף לאמת) שהתאורייה אינה נכונה. מדענים בעלי שם (לרבות כאלה שאינם מאמינים), מדברים על תכנון תבוני בהתפתחות המינים (כלומר מקור תבוני ש"כיוון" את המוטציות). ראה לדוגמא פה https://www.youtube.com/watch?v=LuEaJDksxls&t=0s. יש עוד הרבה חומר באינטרנט.
הטענה היא שהסבירות להתרחשות מוטציות ספונטניות (ועוד כאלה שישפיעו לטובה) כפול מספר המוטציות הנדרשות להעמיד מין חדש רחוקות מאוד מאוד מאוד מפרק הזמן שבעלי האבולוציה טוענים שהדבר התרחש, גם לפי מודלים מאוד מקילים, למעשה הדבר לא אפשרי.
יש עוד הרבה חורים מהותיים בתאוריה, כמו למשל חוסר ראיות לשלבי ביניים הכרחיים, וכן הופעת מינים רבים בנקודת זמן אחת ועוד ועוד.
ניב ידידי, דומני שלא ראית את תשובתי, כדי לראותה היה צריך ללחוץ על: "טען תגובות נוספות". ומכיוון שכך, הנני מעתיק אותה שוב, גם לנוחותך וגם כדי למנוע תקלה:
דייק בדבריי, מה שאמרתי הוא שאינך יכול לומר על דבר מסוים שהוא אינו קיים רק אם אינך רואה אותו. וכמו שברור שיש לאדם נפש אף-על-פי שאין אתה רואה אותה, כך ברור שהקב"ה קיים אף-על-פי שאינך רואה אותו, וכמו שברור שקיומה של הנפש הזאת מוכחת על-ידי מעשיה ופעולותיה, כך קיומו של בורא עולם מוכח לפי מעשיו.
ברור שלכל דבר שמתחיל יש סיבה, ודומני שאין מדען בימינו שיכפור בכך, שהרי כך לימוד המדע שסביבנו מוכיח זאת, לפיכך, ברור שהיקום התחיל להתקיים בנקודה מסוימת וגם המדע מסכים לזה למיטב הבנתי.
לגבי המשך דבריך: איני יודע מה הם רצונותיו של בורא עולם, וגם איני מתיימר לדעת, כל מה שאני יודע הוא מה שה' ציווה עלי בתורה. ואיני יודע איך אתה מתיימר לדעת? והלא אתה בשר ודם כל-כך אפסי, איך אתה מתיימר לדעת מה הוא רוצה? וכי אתה יכול לקבוע מה הגיוני ומה לא הגיוני ביחס לדבר שאינך מבין אותו כלל? תשובה, ברור שלא, ברור שאינך יכול לנתח את בורא עולם בשכלך. ובכל זאת אתה מנסה.
כמו כן, הנני יודע בוודאות שבורא עולם בחר בעם היהודי מכל בני האדם והחיות, כי לחיות אין שכל לקבל ציווי, מה כל-כך מסובך בזה? ואיך בכלל העלית את זאת על דעתך? וחשבתי שלמדענים יש קצת יותר שכל...
וברור שבורא-עולם בחר בעם היהודי מכל העמים, אך את זה אתה לא תבין כי אתה לא מכיר באמת את דרך האמת, כי אם היית מכיר את ערכיה ומוסריה של דרך האמת, היית מבין את ההבדל בין דת האמת לבין שאר הדתות, שהן למעשה רק זיוף וחיקוי במקרה הטוב ותועבה מוחלטת במקרה הפחות טוב.
כמו כן, הנני יודע בוודאות שדרך האמת נמצאת אצל רבנו הרמב"ם, וכיצד אני יודע זאת? כי חקרתי ודרשתי היטב מהי דרך האמת, זו הייתה משאת נפשי כל ימי חיי, ועברתי דרכים רבות ביהדות האורתודוקסית גם באקדמיה וגם בעולם הישיבות, עד שהגעתי למסקנות שהגעתי. וכדי להוכיח זאת הקמתי את אור הרמב"ם ועל כך הנני כותב מאמרים ומוכיח זאת פעם אחרי פעם מצדדים שונים ובנושאים שונים.
אני גם כופר נחרצות בהמשך דבריך, כי אלהים הוא לא "טענה חסרת כל ביסוס והוכחות", וההסתברות לקיומו היא מוחלטת, ההיפך מדבריך, וכמו שאמרתי לעיל. השאלה היחידה שנותרה היא מהי אמיתת עצמותו, ועל כך יש להמשיך וללמוד.
עוד כתבת: שאין סיבה שתתייחס ברצינות לדבריי, ובכן, הבחירה בידך, זו נפשך שלך ועשה בה כרצונך, ואינך טוב יותר מקנייבסקי או משאר המינים אשר אין להם חלק לעולם-הבא, ואם היית מתעה את העם אחרי ההבל היית אפילו גרוע מהם.
ברם, יש דבר אחד שאינך מבין, והעדר ההבנה שלך נובע מגאווה מאד מושרשת, ואסביר לך למה כוונתי. הכלל הראשון שיש ללמוד טרם שנכנסים ללמוד בעניינים העמוקים הללו, הוא להבין ששכל האדם מוגבל מלהבין את האלהים עד חקר. ואת זאת אינך מסוגל ואינך רוצה להבין, גאוותך מושכת ושולטת בך להחליט שאם אתה לא מבין את אלהים כמו שאתה מבין את אמך ואביך או את הכלב שלך, אז הוא לא קיים מבחינתך, וזו טעות חמורה מאד אשר גרמה לאלישע בן אבויה לצאת לתרבות רעה.
רק מי שמבין ששכל האדם מוגבל ולכן חובה לעצור אותו מלהתפרץ במחשבה כלפי בורא-עולם, וכמו שעשה משה רבנו כאשר נאמר עליו: "ויסתר משה פניו מהביט אל האלהים", רק אדם כזה מסוגל לעלות מעלה לאט-לאט ולהבין כפי שה' ייתן לו להבין.
ברם, אתה מתפרץ במחשבתך כלפי בורא-עולם, כאילו הוא היה חייל שלך בצבא. אתה תובע ממנו שיתפקד אצלך במפקד ותערוך אצלו בדיקת נשקים לפני מסדר לילה. קצרו של דבר, אתה תובע ודורש מבורא-עולם דבר שאפילו משה רבנו לא זכה לו, אף שאתה פרעוש קטן אשר אפילו אינו מבין את רוממות דת האמת וטוהר מוסריה וערכיה.
אינך מסוגל להבין את עוצמת מעמד הר סיני, ואינך מסוגל לקבל את התגשמות כל תוכחות הנביאים. אינך מסוגל לקבל את שיבת עם-ישראל לארצו לאחר אלפיים שנים, כאילו הכל היה במקרה, ואינך מסוגל לקבל את היותנו עם נרדף ולא לחינם.
עוד כתבת:
"ההיגיון אומר ללכת אחרי השערה שאומתה או בוססה באמצעות תצפיות ניסויים מחקרים ועדי ראייה ושלא הצליחו להפריח את ההשערה עד עכשיו ולא אחרי השערה גרידא ניחוש חסר כל הוכחות שאומנם אי אפשר להפריחו אבל אי אפשר להוכיחו, אני מעדיף ללכת אחרי הוכחות (אבולוציה, המפץ הגדול, כח הכבידה ועוד...) ולא אחרי השערה גרידא חסרת הוכחות (אלוהים)".
ושוב אתה שוגה בגדול! ההיגיון אומר שאין להתפרץ כלפי בורא עולם במחשבה, ואין למהר ולכפור במציאות קיומו רק בגלל שהדברים נשגבו משכלך המוגבל והשפל.
ואפילו ביחס לעולם המדעי, רוב המדענים מבינים שאין להתפרץ בעניינים שנשגבים מבינתם כמו בענייני חקר המוח והיקום, ואילו אתה, גדול מכולם, ומרשה לעצמך להתפרץ בעניין המרומם והנעלה ביותר ביקום! אתה, שאין לקיום שלך שום משמעות!
ודרך אגב, אפילו את השפה העברית אינך יודע! שהרי להפריך כותבים עם כ"ף סופית, ולא להפריח עם חי"ת, אז מי שאינו יודע אפילו לכתוב בעברית כמו שצריך, פוסל את קיומו של בורא-עולם? עד לאן גאוותך וגסות רוחך הוליכו אותך שולל?
ויתרה מזאת, ההשערה אומתה ובוססה לא רק באמצעות התבוננות בבריאה, אלא גם באמצעות התבוננות בהיסטוריה, ואם אתה בוחר להתעלם מכל הקורות את עם-ישראל ולסבור שכל העולם הזה נוצר במקרה, אז זוהי הסכלות הגדולה ביותר שקיימת ביקום.
ועוד נכונו לי ימים בעז"ה שאוכיח זאת מתוך החלק השני של הספר מורה הנבוכים, אך אינך מסוגל כרגע אפילו לסמוך על הרמב"ם והפילוסופים הקדמונים שהוכיחו זאת. אתה מוכרח להבין כאן ועכשיו, כאילו אלהים עובד אצלך והוא מחויב להתגלות לפניך ולהוכיח לך את קיומו אחרת אתה לא תאמין בו! ומי אתה בכלל? אתה אפילו לא ראוי שאיזה יועץ פרלמנטרי עלוב בממשלה ירים אליך טלפון, ויחד עם זאת אתה דורש שבורא עולם יתייחס אליך כאילו אתה הבוס שלו! אתה מבין את עוצמת חוצפתך?
אתה מתחיל להבין מדוע לפי היהדות האמיתית אתה בן מוות?
ואם היינו חיים בממלכת כהנים וגוי קדוש והיית נופל לבור שבו תמות הייתי מפנה לך את עורפי, ונותן לך למות שם.
זאת ועוד, כל ההשערות של המדענים בעניין האבולוציה או המפץ הגדול אינן מדע מדויק כלל, המפץ הגדול הוא לא תיאוריה הכרחית עד כמה שלמדתי, והוא הדין לאבולוציה. קצרו של דבר, הוכחות המדע בעניינים אלה אינן מוחלטות כלל.
ואתה מעדיף ללכת אחר תיאוריות והשערות של בשר-ודם אשר יש להם אינטרסים זרים ושאיפות בהמיות שפלות, מאשר ללכת לפי דברי הנביאים והתורה שניתנה לכל עם ישראל בסיני? מי הוא זה ואי זה הוא אשר בוחר ללכת בדרכי העדר ההיגיון?
ולסיום, כמו שאמרתי לך לעיל, מותר לך לעיין במאמרים אשר נוגעים ליסודות הדת ולהרחקת עבודה-זרה, ברם, איני מסכים לך עוד להגיב כאן, עד שתכיר במציאותו של בורא עולם.
לא אשיב לך יותר. כבד את רצוני כמו שאמרת לעיל, ואל תגיב כאן יותר.
האם אתה יודע ומבין שהאתאיזם היא הכפירה והמינות החמורה ביותר?
ראה דברי רבנו בהלכות תשובה (ג, טו):
"חמישה הן הנקראים מינים: [1] האומר שאין שם אלוה ואין לעולם מנהיג [=אתאיסט]; [2] והאומר שיש שם מנהיג אבל הם שניים או יותר [=המחופשים ליהודים שהלכו בדרכי השיתוף הנוצריות]; [3] והאומר שיש שם ריבון אחד אלא שהוא גוף ובעל תמונה [=רבים מראשוני אשכנז המגשימים]; [4] וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכל [=שיצר את העולם מחומר שהיה כבר קיים]; [5] וכן העובד אלוה זולתו כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים [=עובדי המתים והקברים, עובדי האדמו"רים וה"גדולים", ושאר עובדי-האלילים כדי שימשכו להם שפע מבורא-עולם] – כל אחד מחמישה אלו הוא מין".
היחס למינים הוא קשה מאד, ומעיקר הדין אתה בן מוות לפי דת משה.
ברם, אם קיבלת את דעותיך והשקפותיך הרעות בירושה, דהיינו מתוך תעייה אחר אבותיך או מוריך מבלי לחקור ולדרוש לעומק את הדבר, אינך בגדר מין אלא בגדר צאצאי המינים, דהיינו שאין למהר ולהורגך (לפי עיקר הדין), אלא יש לנסות ולקרב אותך לדת משה בדרכי נועם, אך אם תמשיך לכפור במציאותו של בורא-עולם ותחזיק ברשעך, לא יהיה לך מקום כאן באור הרמב"ם. נקודה.
וכך פוסק רבנו בהלכות ממרים (ג, ג):
"אבל בני אותן הטועים ובני-בניהם שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותם עליה, הרי הן כתינוק שנשבה לבין הגויים וגידלוהו הגויים על דתם שהוא אנוס, ואף-על-פי ששמע אחר כך שהיה יהודי וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם – כך אלו [=צאצאי המינים] האוחזים בדרכי אבותיהם שתעו. לפיכך, ראוי להחזירן בתשובה ולמשוך אותן בדרכי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה, ולא ימהר אדם להורגן".
וראה מאמרי בעניין המינות והמינים ובעניין היחס לצאצאי המינים:
וחשוב לי מאד להדגיש זאת, כי מי שאין לו דרך ארץ, וכל-שכן מי שמחזיק בדעות כפירה כל-כך חמורות אסור ללמדו תורה, קודם יש להשיבך לדרך הישר, ולהנחותך ליסודות הדת, ורק לאחר מכן להמשיך וללמד אותך הלכות ורעיונות תורניים מחשבתיים אמיתיים.
קצרו של דבר, עליך להתנער מכפירתך החמורה ולשוב ליסודות דת האמת.
היחס של התורה כלפי עבודה-זרה הוא חד ונחרץ, כי ההפסד לפרט לחברה ולאנושות הוא עצום. ובמקום אחר הסברתי מדוע התורה החמירה כל-כך בענייני עבודה-זרה. המינות היא אחד הסעיפים המרכזיים של העבודה-הזרה, ואף החמור שבהם.
צר לי על כך שהחלטת לכפור בעיקר, אך עליך להבין שמעולם לא היית בדרך הנכונה. כלומר, הזרם האורתודוקסי הפרו-נוצרי הוא זרם אשר כלל לא רחוק מן המינות במגוון תחומים, ואצל לא מעטים מקרב הזרם האורתודוקסי, המינות וחילול-שם-שמים הם חלק בלתי נפרד מהחיים, ואף נחשבים למצוה רבה. וגם על כך כתבתי רבות במאמריי.
לשאלתך הראשונה:
הפילוסופים הוכיחו את קיומו של אלהים ורבנו עוסק בנושא זה בראש חלק ב בספרו מורה הנבוכים, אעסוק בעניינים אלה בעז"ה בהמשך דרכי, כאשר אגיע לשם, במסגרת מאמריי בסדרת "מורה הנבוכים" (כרגע הנני עומד בפרק מ בחלק א).
בינתיים אוסיף, כי ההוכחה הטובה ביותר לדעתי לקיומו של אלהים היא היקום. וכמו שלא יעלה על הדעת שלא קיימת לאדם נפש הוגה רק מפני שהיא בלתי נראית לעין, כך לא יעלה על הדעת שאין בורא לעולם רק מפני שהוא בלתי נראה לעין הבשר.
ובמלים אחרות, כמו שחכמת האדם ופעולותיו המדהימות בתחומי המדע והטכנולוגיה הרחבים המגוונים והאינסופיים כמעט, מוכיחים על קיומה של נפש משכלת -- כך העולם המופלא שסובב אותנו, אשר אין חקר לגודלו לעוצמתו ולשכלולו הדק והעדין, מוכיח את קיומו של בורא-עולם אשר ברא כל זאת בחכמה אדירה ובלתי נתפשת.
אינך רשאי לפי ההלכה ללמוד כעת דברי תורה, כגון הלכות תפילה או ברכות או סוכה ולולב. ברם, אתה רשאי ללמוד כל מה שנוגע לספר המדע, דהיינו ליסודות הדת ולהרחקה ממינות ועבודה זרה, עד שדעתך תתיישב. ודומני שרוב מאמריי באתר אור הרמב"ם עוסקים בלימוד יסודות הדת והרחקה ממינות ומעבודה-זרה, כך שיש לך מבחר מגוון של מאות מאמרים שאתה יכול לעיין בהם, ולשוב אל דרך האמת.
והנני נושא תפילה ותחינה לבורא-עולם שינחה אותך אל האמת הצדק והנכון.
@אדיר דחוח-הלוי שלום, אז אתה טוען בעצם שההוכחה לקיומו של אלוהים היא היקום, זה נקרא "הטיעון הקוסמולוגי" והוא הולך ככה:
דברים מסוימים נגרמים.
אין דבר היכול לגרום את עצמו.
על כן, כל דבר נגרם חייב להגרם על ידי משהו אחר.
לא ניתן למתוח שרשרת סיבתית באופן אינסופי לאחור.
מכיוון שכך, חייבת להיות סיבה ראשונית.
המילה "אל" משמעותה סיבה ראשונית שאינה נגרמת.
מכאן, שאלוהים קיים.
הטיעון הזה נכון רק אם:
1.לכל דבר שמתחיל יש סיבה
2.היקום התחיל להתקיים
3.לכן ליקום יש סיבה
וגם את הדבר הזה לא ניתן לאמת או לדחות לחלוטין, לכן אלוהים הוא בגדר "אמונה" מכוון שאי אפשר להוכיח את קיומו, אבל נגיד ובאמת הטיעון הקוסמולוגי נכון ואלוהים קיים.
האם זה נראה לך הגיוני שמי שברא את כל היקום המדהים יש לו רצונות? ועוד שהוא בחר רק בעם היהודי מכל בני האדם והחיות? ושמתוך 4700 דתות דווקא הדת היהודית היא רצונו? ושמכל הזרמים בדת היהודית רק זרם הדור-דעה הוא רצונו?
אתה מבין שלא רק שאלוהים הוא טענה חסרת כל ביסוס והוכחות אלא שההיסתברות לקיומו כפי שאתה חושב שהוא היא קטנה כלכך שאין סיבה שאתייחס אליה ברצינות, לא ככה?
ההיגיון אומר ללכת אחרי השערה שאומתה או בוססה באמצעות תצפיות ניסויים מחקרים ועדי ראייה ושלא הצליחו להפריח את ההשערה עד עכשיו ולא אחרי השערה גרידא ניחוש חסר כל הוכחות שאומנם אי אפשר להפריחו אבל אי אפשר להוכיחו, אני מעדיף ללכת אחרי הוכחות (אבולוציה, המפץ הגדול, כח הכבידה ועוד...) ולא אחרי השערה גרידא חסרת הוכחות (אלוהים).
דייק בדבריי, מה שאמרתי הוא שאינך יכול לומר על דבר מסוים שהוא אינו קיים רק אם אינך רואה אותו. וכמו שברור שיש לאדם נפש אף-על-פי שאין אתה רואה אותה, כך ברור שהקב"ה קיים אף-על-פי שאינך רואה אותו, וכמו שברור שקיומה של הנפש הזאת מוכחת על-ידי מעשיה ופעולותיה, כך קיומו של בורא עולם מוכח לפי מעשיו.
ברור שלכל דבר שמתחיל יש סיבה, ודומני שאין מדען בימינו שיכפור בכך, שהרי כך לימוד המדע שסביבנו מוכיח זאת, לפיכך, ברור שהיקום התחיל להתקיים בנקודה מסוימת וגם המדע מסכים לזה למיטב הבנתי.
לגבי המשך דבריך: איני יודע מה הם רצונותיו של בורא עולם, וגם איני מתיימר לדעת, כל מה שאני יודע הוא מה שה' ציווה עלי בתורה. ואיני יודע איך אתה מתיימר לדעת? והלא אתה בשר ודם כל-כך אפסי, איך אתה מתיימר לדעת מה הוא רוצה? וכי אתה יכול לקבוע מה הגיוני ומה לא הגיוני ביחס לדבר שאינך מבין אותו כלל? תשובה, ברור שלא, ברור שאינך יכול לנתח את בורא עולם בשכלך. ובכל זאת אתה מנסה.
כמו כן, הנני יודע בוודאות שבורא עולם בחר בעם היהודי מכל בני האדם והחיות, כי לחיות אין שכל לקבל ציווי, מה כל-כך מסובך בזה? ואיך בכלל העלית את זאת על דעתך? וחשבתי שלמדענים יש קצת יותר שכל...
וברור שבורא-עולם בחר בעם היהודי מכל העמים, אך את זה אתה לא תבין כי אתה לא מכיר באמת את דרך האמת, כי אם היית מכיר את ערכיה ומוסריה של דרך האמת, היית מבין את ההבדל בין דת האמת לבין שאר הדתות, שהן למעשה רק זיוף וחיקוי במקרה הטוב ותועבה מוחלטת במקרה הפחות טוב.
כמו כן, הנני יודע בוודאות שדרך האמת נמצאת אצל רבנו הרמב"ם, וכיצד אני יודע זאת? כי חקרתי ודרשתי היטב מהי דרך האמת, זו הייתה משאת נפשי כל ימי חיי, ועברתי דרכים רבות ביהדות האורתודוקסית גם באקדמיה וגם בעולם הישיבות, עד שהגעתי למסקנות שהגעתי. וכדי להוכיח זאת הקמתי את אור הרמב"ם ועל כך הנני כותב מאמרים ומוכיח זאת פעם אחרי פעם מצדדים שונים ובנושאים שונים.
אני גם כופר נחרצות בהמשך דבריך, כי אלהים הוא לא "טענה חסרת כל ביסוס והוכחות", וההסתברות לקיומו היא מוחלטת, ההיפך מדבריך, וכמו שאמרתי לעיל. השאלה היחידה שנותרה היא מהי אמיתת עצמותו, ועל כך יש להמשיך וללמוד.
עוד כתבת: שאין סיבה שתתייחס ברצינות לדבריי, ובכן, הבחירה בידך, זו נפשך שלך ועשה בה כרצונך, ואינך טוב יותר מקנייבסקי או משאר המינים אשר אין להם חלק לעולם-הבא, ואם היית מתעה את העם אחרי ההבל היית אפילו גרוע מהם.
ברם, יש דבר אחד שאינך מבין, והעדר ההבנה שלך נובע מגאווה מאד מושרשת, ואסביר לך למה כוונתי. הכלל הראשון שיש ללמוד טרם שנכנסים ללמוד בעניינים העמוקים הללו, הוא להבין ששכל האדם מוגבל מלהבין את האלהים עד חקר. ואת זאת אינך מסוגל ואינך רוצה להבין, גאוותך מושכת ושולטת בך להחליט שאם אתה לא מבין את אלהים כמו שאתה מבין את אמך ואביך או את הכלב שלך, אז הוא לא קיים מבחינתך, וזו טעות חמורה מאד אשר גרמה לאלישע בן אבויה לצאת לתרבות רעה.
רק מי שמבין ששכל האדם מוגבל ולכן חובה לעצור אותו מלהתפרץ במחשבה כלפי בורא-עולם, וכמו שעשה משה רבנו כאשר נאמר עליו: "ויסתר משה פניו מהביט אל האלהים", רק אדם כזה מסוגל לעלות מעלה לאט-לאט ולהבין כפי שה' ייתן לו להבין.
ברם, אתה מתפרץ במחשבתך כלפי בורא-עולם, כאילו הוא היה חייל שלך בצבא. אתה תובע ממנו שיתפקד אצלך במפקד ותערוך אצלו בדיקת נשקים לפני מסדר לילה. קצרו של דבר, אתה תובע ודורש מבורא-עולם דבר שאפילו משה רבנו לא זכה לו, אף שאתה פרעוש קטן אשר אפילו אינו מבין את רוממות דת האמת וטוהר מוסריה וערכיה.
אינך מסוגל להבין את עוצמת מעמד הר סיני, ואינך מסוגל לקבל את התגשמות כל תוכחות הנביאים. אינך מסוגל לקבל את שיבת עם-ישראל לארצו לאחר אלפיים שנים, כאילו הכל היה במקרה, ואינך מסוגל לקבל את היותנו עם נרדף ולא לחינם.
עוד כתבת:
"ההיגיון אומר ללכת אחרי השערה שאומתה או בוססה באמצעות תצפיות ניסויים מחקרים ועדי ראייה ושלא הצליחו להפריח את ההשערה עד עכשיו ולא אחרי השערה גרידא ניחוש חסר כל הוכחות שאומנם אי אפשר להפריחו אבל אי אפשר להוכיחו, אני מעדיף ללכת אחרי הוכחות (אבולוציה, המפץ הגדול, כח הכבידה ועוד...) ולא אחרי השערה גרידא חסרת הוכחות (אלוהים)".
ושוב אתה שוגה בגדול! ההיגיון אומר שאין להתפרץ כלפי בורא עולם במחשבה, ואין למהר ולכפור במציאות קיומו רק בגלל שהדברים נשגבו משכלך המוגבל והשפל.
ואפילו ביחס לעולם המדעי, רוב המדענים מבינים שאין להתפרץ בעניינים שנשגבים מבינתם כמו בענייני חקר המוח והיקום, ואילו אתה, גדול מכולם, ומרשה לעצמך להתפרץ בעניין המרומם והנעלה ביותר ביקום! אתה, שאין לקיום שלך שום משמעות!
ודרך אגב, אפילו את השפה העברית אינך יודע! שהרי להפריך כותבים עם כ"ף סופית, ולא להפריח עם חי"ת, אז מי שאינו יודע אפילו לכתוב בעברית כמו שצריך, פוסל את קיומו של בורא-עולם? עד לאן גאוותך וגסות רוחך הוליכו אותך שולל?
ויתרה מזאת, ההשערה אומתה ובוססה לא רק באמצעות התבוננות בבריאה, אלא גם באמצעות התבוננות בהיסטוריה, ואם אתה בוחר להתעלם מכל הקורות את עם-ישראל ולסבור שכל העולם הזה נוצר במקרה, אז זוהי הסכלות הגדולה ביותר שקיימת ביקום.
ועוד נכונו לי ימים בעז"ה שאוכיח זאת מתוך החלק השני של הספר מורה הנבוכים, אך אינך מסוגל כרגע אפילו לסמוך על הרמב"ם והפילוסופים הקדמונים שהוכיחו זאת. אתה מוכרח להבין כאן ועכשיו, כאילו אלהים עובד אצלך והוא מחויב להתגלות לפניך ולהוכיח לך את קיומו אחרת אתה לא תאמין בו! ומי אתה בכלל? אתה אפילו לא ראוי שאיזה יועץ פרלמנטרי עלוב בממשלה ירים אליך טלפון, ויחד עם זאת אתה דורש שבורא עולם יתייחס אליך כאילו אתה הבוס שלו! אתה מבין את עוצמת חוצפתך?
אתה מתחיל להבין מדוע לפי היהדות האמיתית אתה בן מוות?
ואם היינו חיים בממלכת כהנים וגוי קדוש והיית נופל לבור שבו תמות הייתי מפנה לך את עורפי, ונותן לך למות שם.
זאת ועוד, כל ההשערות של המדענים בעניין האבולוציה או המפץ הגדול אינן מדע מדויק כלל, המפץ הגדול הוא לא תיאוריה הכרחית עד כמה שלמדתי, והוא הדין לאבולוציה. קצרו של דבר, הוכחות המדע בעניינים אלה אינן מוחלטות כלל.
ואתה מעדיף ללכת אחר תיאוריות והשערות של בשר-ודם אשר יש להם אינטרסים זרים ושאיפות בהמיות שפלות, מאשר ללכת לפי דברי הנביאים והתורה שניתנה לכל עם ישראל בסיני? מי הוא זה ואי זה הוא אשר בוחר ללכת בדרכי העדר ההיגיון?
ולסיום, כמו שאמרתי לך לעיל, מותר לך לעיין במאמרים אשר נוגעים ליסודות הדת ולהרחקת עבודה-זרה, ברם, איני מסכים לך עוד להגיב כאן, עד שתכיר במציאותו של בורא עולם.
לא אשיב לך יותר. כבד את רצוני כמו שאמרת לעיל, ואל תגיב כאן יותר.
מוטי היקר,
איזה "ידע" אמיתי צריך בשביל להיות "אתאיסט אמיתי"? והלא האתאיזם היא תכלית הסכלות! שהרי התבוננות קלה במדעים מובילה למסקנה שיש בורא לעולם.
כמו כן, וכי ראוי להוסיף למלה "אתאיסט" את המלה "אמיתי"?
תרשה לי אפוא לנסח את דבריך מחדש, כך:
כמה גאווה צריך שיהיה לאדם שיצהיר על עצמו שהוא אתאיסט.
צריך לשקוע בכל-כך הרבה הזיות פילוסופיות מדומות בשביל להיות אתאיסט מוצהר, ומי שמצהיר על עצמו ככזה מעיד על עצמו שהוא התדרדר לשיא השחצנות.
כמה גאווה צריך שיהיה לאדם שיצהיר על עצמו שהוא אתאיסט.
צריך כל כך הרבה ידע בשביל להיות אתאיסט אמיתי ומי שמצהיר על עצמו ככזה אין זה אלא שחצנות.
אני בטוח שאדיר עומל על תשובה מפורטת, אוסיף רק פרט קטן - ה"הוכחות" שאתה מתהדר בהן אינן הוכחות. הן תיאוריות המושתתות על פילוסופיה כפרנית.
מאחר ותאוריית האבולוציה היא דגלם של הכופרים, אתייחס אליה - היום, די ברור (למי ששואף לאמת) שהתאורייה אינה נכונה. מדענים בעלי שם (לרבות כאלה שאינם מאמינים), מדברים על תכנון תבוני בהתפתחות המינים (כלומר מקור תבוני ש"כיוון" את המוטציות). ראה לדוגמא פה https://www.youtube.com/watch?v=LuEaJDksxls&t=0s. יש עוד הרבה חומר באינטרנט.
הטענה היא שהסבירות להתרחשות מוטציות ספונטניות (ועוד כאלה שישפיעו לטובה) כפול מספר המוטציות הנדרשות להעמיד מין חדש רחוקות מאוד מאוד מאוד מפרק הזמן שבעלי האבולוציה טוענים שהדבר התרחש, גם לפי מודלים מאוד מקילים, למעשה הדבר לא אפשרי.
יש עוד הרבה חורים מהותיים בתאוריה, כמו למשל חוסר ראיות לשלבי ביניים הכרחיים, וכן הופעת מינים רבים בנקודת זמן אחת ועוד ועוד.
האם אתה יודע ומבין שהאתאיזם היא הכפירה והמינות החמורה ביותר?
ראה דברי רבנו בהלכות תשובה (ג, טו):
"חמישה הן הנקראים מינים: [1] האומר שאין שם אלוה ואין לעולם מנהיג [=אתאיסט]; [2] והאומר שיש שם מנהיג אבל הם שניים או יותר [=המחופשים ליהודים שהלכו בדרכי השיתוף הנוצריות]; [3] והאומר שיש שם ריבון אחד אלא שהוא גוף ובעל תמונה [=רבים מראשוני אשכנז המגשימים]; [4] וכן האומר שאינו לבדו ראשון וצור לכל [=שיצר את העולם מחומר שהיה כבר קיים]; [5] וכן העובד אלוה זולתו כדי להיות מליץ בינו ובין ריבון העולמים [=עובדי המתים והקברים, עובדי האדמו"רים וה"גדולים", ושאר עובדי-האלילים כדי שימשכו להם שפע מבורא-עולם] – כל אחד מחמישה אלו הוא מין".
היחס למינים הוא קשה מאד, ומעיקר הדין אתה בן מוות לפי דת משה.
ברם, אם קיבלת את דעותיך והשקפותיך הרעות בירושה, דהיינו מתוך תעייה אחר אבותיך או מוריך מבלי לחקור ולדרוש לעומק את הדבר, אינך בגדר מין אלא בגדר צאצאי המינים, דהיינו שאין למהר ולהורגך (לפי עיקר הדין), אלא יש לנסות ולקרב אותך לדת משה בדרכי נועם, אך אם תמשיך לכפור במציאותו של בורא-עולם ותחזיק ברשעך, לא יהיה לך מקום כאן באור הרמב"ם. נקודה.
וכך פוסק רבנו בהלכות ממרים (ג, ג):
"אבל בני אותן הטועים ובני-בניהם שהדיחו אותם אבותם ונולדו במינות, וגידלו אותם עליה, הרי הן כתינוק שנשבה לבין הגויים וגידלוהו הגויים על דתם שהוא אנוס, ואף-על-פי ששמע אחר כך שהיה יהודי וראה היהודים ודתם הרי הוא כאנוס, שהרי גידלוהו על טעותם – כך אלו [=צאצאי המינים] האוחזים בדרכי אבותיהם שתעו. לפיכך, ראוי להחזירן בתשובה ולמשוך אותן בדרכי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה, ולא ימהר אדם להורגן".
וראה מאמרי בעניין המינות והמינים ובעניין היחס לצאצאי המינים:
"וכל המינים כרגע יאבדו".
וחשוב לי מאד להדגיש זאת, כי מי שאין לו דרך ארץ, וכל-שכן מי שמחזיק בדעות כפירה כל-כך חמורות אסור ללמדו תורה, קודם יש להשיבך לדרך הישר, ולהנחותך ליסודות הדת, ורק לאחר מכן להמשיך וללמד אותך הלכות ורעיונות תורניים מחשבתיים אמיתיים.
קצרו של דבר, עליך להתנער מכפירתך החמורה ולשוב ליסודות דת האמת.
והיסוד הראשון הוא מציאותו של בורא-עולם.