@ידידיה לוגיקה היא תורת ההגיון, ונראה לי שחוץ משוחרי ההזיות – כל דרדק התעלה למדרגה הזו בארצנו – שהיא פסילת הדברים הלא הגיוניים בעזרת שכלו. והמתמטיקה, הוא השלב היותר מתקדם בהכשרה ומטרתו (בין היתר) לחדד את השכל, כי בהמשך, כשלומדים דברים עמוקים וקשים להבנה – נדרשים ליכולת ריכוז גבוהות, להבנה מהירה ולזכור את הדברים ולהקישם לדברים הבאים.
לאחר מכן, עליך להשקיע בחיפוש מקורות מהימנים, בתחום הרפואה לדוגמה שאליו אני נמשך, לקחתי ספר מהספריה שאותו לומדים במכללה, דהיינו זה ספר שמוכָּר על-ידי מוסדות שעובדים מול משרד החינוך אשר עליהם למלא דרישות מסוימות והם מפוקחים.
ומאידך, ישנם "מורים" המעבירים קורסים בתחומים שונים, או כותבים מאמרים באינטרנט וכיו"ב והם אינם מפוקחים (לא הם ולא מה שמלמדים), ומאלה כדאי להימנע מפני שאתה עלול לכלות את זמנך, כי במקרה ויימצאו שקריים – יידרשו ממך כוחות נפשיים לזרוק את מה שהשכלת לפח ולהתחיל מחדש.
וכתב רס"ג בפירושו (שם): "היגיעה במה שלא יועיל כיגיעה במה שמועיל [מבחינת מאמץ מושקע זהה], ואמר שהמתעסק במה שלא יועיל עמל לריק, והמתעסק במה שמועיל ייהנה. והסמיך לו [שלמה:] 'אם קהה הברזל', לומר אם נתעסק במה שמועיל ונתאמץ עד שהקהה עד קצהו ולא קלקל את פניו בהשחזה ולא החליפוֹ – יתרבו רווחיו, [...] ואחר אמר [=פירש] 'אם קהה הברזל' ופניו אינם מקולקלים אפשר לנצח בו את החיילים".
ולסיכום אוסיף ואומר, שעל כל אחד לדעתי לבחור תחום מסוים ולהתמקצע בו, ולא להיות כמו אלה ששומעים פודקאסטים, קצת על כל דבר; ולהיזהר מטענת עמי-הארצות – מכחישי ומטשטשי האמת בכדי להתפלש בטמטום ותאוות – שלכל אחד דעתו שלו כאילו אין אמת אחת; הרי כיום החדירוה אף לתחומי המדעים והדבר דומה לכך ששתיים ועוד שתיים יכול להיות או ארבע או חמש או שש.
הספרים של האוניברסיטה הפתוחה מצויינים
תודה רבה.
הבנתי מהמאמר "לימודי המדעים במשנת הרמבם" שעלי להתחיל בלימודי לוגיקה ועוד "מדעים המכשירים" ואני מחפש הכוונה והמלצה מהיכן ללמוד את אלו.
חשוב לדעתי שתשאל את עצמך: מה מושך אותי?
לאחר מכן, עליך להשקיע בחיפוש מקורות מהימנים, בתחום הרפואה לדוגמה שאליו אני נמשך, לקחתי ספר מהספריה שאותו לומדים במכללה, דהיינו זה ספר שמוכָּר על-ידי מוסדות שעובדים מול משרד החינוך אשר עליהם למלא דרישות מסוימות והם מפוקחים.
ומאידך, ישנם "מורים" המעבירים קורסים בתחומים שונים, או כותבים מאמרים באינטרנט וכיו"ב והם אינם מפוקחים (לא הם ולא מה שמלמדים), ומאלה כדאי להימנע מפני שאתה עלול לכלות את זמנך, כי במקרה ויימצאו שקריים – יידרשו ממך כוחות נפשיים לזרוק את מה שהשכלת לפח ולהתחיל מחדש.
"אִם קֵהָה הַבַּרְזֶל [...] קִלְקַל וַחֲיָלִים יְגַבֵּר וְיִתְרוֹן הַכְשֵׁיר חָכְמָה" (קה' י, י),
וכתב רס"ג בפירושו (שם): "היגיעה במה שלא יועיל כיגיעה במה שמועיל [מבחינת מאמץ מושקע זהה], ואמר שהמתעסק במה שלא יועיל עמל לריק, והמתעסק במה שמועיל ייהנה. והסמיך לו [שלמה:] 'אם קהה הברזל', לומר אם נתעסק במה שמועיל ונתאמץ עד שהקהה עד קצהו ולא קלקל את פניו בהשחזה ולא החליפוֹ – יתרבו רווחיו, [...] ואחר אמר [=פירש] 'אם קהה הברזל' ופניו אינם מקולקלים אפשר לנצח בו את החיילים".
ולסיכום אוסיף ואומר, שעל כל אחד לדעתי לבחור תחום מסוים ולהתמקצע בו, ולא להיות כמו אלה ששומעים פודקאסטים, קצת על כל דבר; ולהיזהר מטענת עמי-הארצות – מכחישי ומטשטשי האמת בכדי להתפלש בטמטום ותאוות – שלכל אחד דעתו שלו כאילו אין אמת אחת; הרי כיום החדירוה אף לתחומי המדעים והדבר דומה לכך ששתיים ועוד שתיים יכול להיות או ארבע או חמש או שש.