לפי הלכות בית הבחירה א, ד:
וְכֵן בִּנְיַן הָעֲתִיד לִבָּנוֹת--אַף עַל פִּי שְׁהוּא כָּתוּב בִּיחֶזְקֵאל, אֵינוּ מְפֹרָשׁ וּמְבֹאָר.
זאת אומרת שהמקדש העתידי יהיה לפי המתואר ביחזקאל, ולא לפי הצורה והמבנה של עולי בבל.
אם כך, בהנחה שהלכות אלה הן הלכה למעשה, למה בפֵּרֶקים ד' וה' הרמב"ם מתאר את המקדש - הר הבית, העזרות, האולם, ההיכל וכו' - לפי הצורה והמבנה של מקדש עולי בבל? האם לרמב"ם לא היתה מסורת בנוגע לפירוש המקדש שמתואר ביחזקאל, ולכן פסק שבונים לפי צורת עולי בבל, לפחות בשלב ההתחלתי עד שיתברר לנו צורת הבית לפי יחזקאל?
או שמא ניתן להבין מהמשפט הנ"ל שהמקדש השלישי ייבנה מעצמו - אולי באמצעים/טכנולוגיות שאינם מובנים לנו כעת - כמשתמע מלשון "לִבָּנוֹת" בלשון סביל (ולא "שֶׁנִבְנֶה לעתיד" בלשון פעיל על דרך שכתב באותה הלכה הנ"ל, "כְּשֶׁבָּנוּ בִּימֵי עֶזְרָא"). ולכן התיאור של הבית הוא לימוד עקרוני (שנדע למה לצפות ולא שנבנה לפי הצורה והתבנית ההם) כמו שנכתב בהלכה א, ה:
אֵלּוּ הֶן הַדְּבָרִים שְׁהֶן עִיקָר בְּבִנְיַן הַבַּיִת: עוֹשִׂין בּוֹ קֹדֶשׁ, וְקֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים, וְיִהְיֶה לִפְנֵי הַקֹּדֶשׁ מָקוֹם אֶחָד וְהוּא הַנִּקְרָא אוּלָם; וּשְׁלָשְׁתָּן נִקְרָאִין הֵיכָל. וְעוֹשִׂין מְחִצָּה אַחֶרֶת סָבִיב לַהֵיכָל, רְחוֹקָה מִמֶּנּוּ כְּעֵין קַלְעֵי הֶחָצֵר שֶׁהָיוּ בַּמִּדְבָּר; וְכָל הַמֻּקָּף בִּמְחִצָּה זוֹ שְׁהוּא כְּעֵין חֲצַר אֹהֶל מוֹעֵד, הוּא הַנִּקְרָא עֲזָרָה. וְהַכֹּל נִקְרָא מִקְדָּשׁ.
אגב, ראיתי רעיון שהעלה הרב גורן (לא זוכר את המקור), שגם אם נבנה היום מקדש - הוא יהיה בגדר "מקדש שני/עולי בבל" ולא מקדש שלישי של יחזקאל, מה שיישב את השאלה הנ"ל ויסביר למה מובא הלכה למעשה הצורה והתבנית של עולי בבל ולא של יחזקאל. לפי זה, לפי הרמב"ם, החיוב עלינו בזמן הזה הוא לבנות מקדש בצורה ותבנית של עולי בבל.
אשמח לשמוע את דעתך בנושא.
אם יורשה לי להוסיף, הרמב"ם השיב בהלכה עצמה שהשואל מעתיק: "וכן בניין העתיד ליבנות, אף-על-פי שהוא כתוב ביחזקאל, אינו מפורש ומבואר", זאת אומרת, המקדש השלישי שנזכר ביחזקאל נזכר באופנים כלליים יחסית אשר אין בהם די כדי לתכנן ולבנות את בית-המקדש, ולכן רבנו כתב את הלכותיו לפי מסורת התורה-שבעל-פה שבידי חז"ל, ובעיניי הדברים פשוטים מאד ואין כאן מקום לשאלה וכל-שכן להזיה.
אגב, השואל קורא לגורן "הרב" אף שמדובר בחוצב שזלל מן התורה במשך עשרות רבות בשנים.
אם זה אכן כפי שאתה מציין , מחילה אפשר למחוק את תגובתי הקודמת
קוראים לך hashla, דהיינו השל"ה, האם זהו רבך? השחצן שכתב את הספר "שני לוחות הברית", המין הארור מאשכנז?
מה לך ולהלכה כאשר אתה מרומם את המינים? כאשר אתה בועט ביסודות הדת, ורק חרון אף תביא על עצמך בכך, ועוד שברוב שחצנותך אתה מעיין בהלכות בית המקדש השלישי כאשר אתה ורבך השלשול הם אלו שמונעים את כינונו!
וכל המינים כרגע יאבדו!