אוג׳ 4

מזוזה

3 תגובות

נערך לאחרונה: אוג׳ 4

א} האם מלחתכילה מזוזה שכתוב בצד ללא הפרשיות

״כוזו במוכסז כוזו״ פסולה או כשרה האם היא כשרה בדי עבד [= שמו מזוזה לפני שאפילו

[ידעו לשאול

ב} מה עדיף שאדם יחכה לשים מזוזה עד שיכול לשים אחת בלי כוזו במוכסז כוזו או שישים מיד מזוזה שכתוב בה כוזו במוכסז כוזו - ועם ברכה או בלי

ג}האם ברכה ״על קביעת מזוזה״ על מזוזה שכתוב בה כוזו במוכסז ברכה לבטלה

תודה

עולה השאלה האם כדאי לאדם להוריד מזוזה שלו שנתגלה בה כוזו במוכסז כוזו אפילו אם ישאר בלי מזוזה כל שהיא עד שיכול לקבוע מזוזזה שהיא כשרה מלכתחילה

או במילים אחרות האם בן אדם עובר עבירה אם נמצא אצלו מזוזה שכתוב בה כוזו במוכסז כוזו או פשוט שלמזוזה כזאת יש קדושה פחותה כמו שיש לחומש או כתיבה אחרת של שמות ה׳/ פסוקים בכתב אשורי

לעניות דעתי, אם לא רואים את הכיתוב הזה מבחוץ (כלומר המזוזה לא שקופה) אפשר להקל להשאיר עד שתהיה הזדמנות להחליף את המזוזה אצל סופר נאמן (כי סוף סוף הכיתוב הזה מבחוץ והגנאי שיש בו הוא גנאי מחשבתי ולא הלכתי).

 

ומכל מקום, כאשר מחליפים את המזוזה ראוי לשים לב שמי שכותב את המזוזה יכתוב אותה על גוויל שעובד לפי שיטת רבנו, כי אף שמזוזה לא צריכה עיבוד לשמה וגוי שעיבד את הקלף המזוזה כשרה, עדיין רצוי שהיא תעובד על-ידי יהודי ותעבור את כל שלושת תהליכי העיבוד כפי ההלכה התלמודית.

Newest Posts
  • חיפשתי באתר ולא מצאתי התייחסות כלפי כשרות הבשר בארץ, הרב אמנון יצחק במשך 40 שנה בהרצאותיו מדבר על בעיית הכשרות והשחיטה של הבשר, ניסיתי לברר בעצמי עד כמה שידי משגת וגיליתי שיש בעיות לא רק בכשרות אלא גם באחסון הבשר, ולכן באופן אישי הפסקתי לאכול בשר, האם השחיטה בארץ תואמת להלכה?
  • רב מסוים טוען כי החתן צריך לחבוש כובע בטקס החתונה שלו כי מכיוון שהוא כמו מלך לכן כובע הוא כמו הכתר שלו. זה נראה כמו רעיון מעורר מחשבה. אולי נוכל לומר שבקהילה בה אף אחד לא חבוש כובעים בדרך כלל, זה יהיה ייחודי ומיוחד לחתן לעשות זאת - ובכך לציין את מעמדו המלכותי. מה תהיה השקפת הרמב"ם בעניין זה - במיוחד בנסיבות של ימינו?
  • מישהו שאל אותי לאחרונה: האם יש סמכות הלכתית אמינה המתירה - במיוחד לאדם עני - רק מזוזה אחת לכל הבית - כלומר בכניסה לבית?
אור הרמב'ם.jpg

© כל הזכויות שמורות לה' יתברך ויתעלה.

ולכן, כל מי שרוצה להפיץ ולהאיר את אור הדעת בקרב הראויים לכך, תבוא עליו ברכה.

כל ביקורת תילמד ותתקבל בברכה ובתודה, מפני שדברי מרי יוסף קאפח הם מאור רב עוצמה: "שכל ביקורת, תהיה מטרתה אשר תהיה, יש בה מן הלימוד" (מבוא לתלים, עמ' יד).

זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי!