יוני 26

עליה לארץ

4 תגובות

שנים רבות לפני קום המדינה הצהרת בלפור איפשרה ליהודים לעלות ארצה בלי התנגדות של הערבים אבל רובם מאירופה וארה״ב לא עלו כי לא הבינו את חשיבות העליה או כי הרבנים אסרו זאת

למה יהודים מארצות ערביות הודו פרס וכו לא עלו אז - היו יכולים לבנות מדינה יהודית רמב״מית או יותר קרוב ליהדות האמיתית

שאלות על העבר כרגע לא יועילו (ותמחל לי שהשמות והתקופה הזאת שהזכרת מעלים לי תחושות בחילה). לטעמי, עדיף להתמקד בשאלות על העתיד איך נוכל להחזיר עטרה ליושנה, ואין ספק שהתשובה הראשונה לכך היא שנחזיר עטרה ליושנה אצל כל אחד מאיתנו ולא נסתמך על אחרים. והרבה שינויים קטנים יהפכו לשינוי גדול.

אני מניח שהיו קשיים רבים לעלות לארץ ישראל מארצות ערב או מהודו ופרס, ולא כמו מאירופה לארץ ישראל שדרכי התנועה מאירופה לארץ ישראל היו קלות מאד.

 

אך ברור שרבים גם מיהודי ארצות ערב וצפון אפריקה היה נוח להם להישאר בגלות ולחיות חיי נוחות, כי היו מהם שהיו להם חיים די טובים ונוחים, כגון במרוקו ותוניס וכיו"ב.

 

כמו כן, גם אם הם היו עולים בהמוניהם, וגם אם זו הייתה שאיפת חייהם, אני מסופק אם הם היו מקימים מדינת הלכה יהודית, כי לא היו להם כלים לעשות זאת, לא מבחינה מדעית ולא מבחינה מחשבתית ולא מבחינה הלכתית.

Newest Posts
  • חיפשתי באתר ולא מצאתי התייחסות כלפי כשרות הבשר בארץ, הרב אמנון יצחק במשך 40 שנה בהרצאותיו מדבר על בעיית הכשרות והשחיטה של הבשר, ניסיתי לברר בעצמי עד כמה שידי משגת וגיליתי שיש בעיות לא רק בכשרות אלא גם באחסון הבשר, ולכן באופן אישי הפסקתי לאכול בשר, האם השחיטה בארץ תואמת להלכה?
  • רב מסוים טוען כי החתן צריך לחבוש כובע בטקס החתונה שלו כי מכיוון שהוא כמו מלך לכן כובע הוא כמו הכתר שלו. זה נראה כמו רעיון מעורר מחשבה. אולי נוכל לומר שבקהילה בה אף אחד לא חבוש כובעים בדרך כלל, זה יהיה ייחודי ומיוחד לחתן לעשות זאת - ובכך לציין את מעמדו המלכותי. מה תהיה השקפת הרמב"ם בעניין זה - במיוחד בנסיבות של ימינו?
  • מישהו שאל אותי לאחרונה: האם יש סמכות הלכתית אמינה המתירה - במיוחד לאדם עני - רק מזוזה אחת לכל הבית - כלומר בכניסה לבית?
אור הרמב'ם.jpg

© כל הזכויות שמורות לה' יתברך ויתעלה.

ולכן, כל מי שרוצה להפיץ ולהאיר את אור הדעת בקרב הראויים לכך, תבוא עליו ברכה.

כל ביקורת תילמד ותתקבל בברכה ובתודה, מפני שדברי מרי יוסף קאפח הם מאור רב עוצמה: "שכל ביקורת, תהיה מטרתה אשר תהיה, יש בה מן הלימוד" (מבוא לתלים, עמ' יד).

זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי!