היכן ניתן להשיג תפילין כשרות?
מה ההלכה לגבי התשלום על התפילין לאור האיסור להתפרנס מדברי תורה?
מה פירוש המושג תורתו אומנותו? נראה לי שמקורו בתלמוד וגם רבנו מזכירו
מה ההלכה לגבי הכנת קפה ותה ממיחם בשבת?
האם יש בעיה של בורר כששותים את הקפה ומשאירים את הבוץ או כשמוציאים את התיון?
תורה רבה לשותפים בפורום ובמלחמת התורה
שבת שלום
ברוך הבא
תודה
1) לא, אין זו דרך צביעה אלא דרך אכילה ושתייה.
2) כן. כלי שני אינו מבשל, ועירוי ממנו אינו מבשל "כדי קליפה".
3) האיסור ליהנות מדברי תורה נכלל בתוך האיסור לחלל-שם-שמים: "וְלֹא תְחַלְּלוּ אֶת שֵׁם קָדְשִׁי" (ויק' כב, לב). כמו כן, רבנו בפירושו למשנה באבות (ד, ז) קשר את האיסור ליהנות מדברי תורה לפסוקים הבאים בספר במדבר (טו, ל-לא):
"וְהַנֶּפֶשׁ אֲשֶׁר תַּעֲשֶׂה בְּיָד רָמָה מִן הָאֶזְרָח וּמִן הַגֵּר אֶת יְיָ הוּא מְגַדֵּף וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִקֶּרֶב עַמָּהּ. לא כִּי דְבַר יְיָ בָּזָה וְאֶת מִצְוָתוֹ הֵפַר הִכָּרֵת תִּכָּרֵת הַנֶּפֶשׁ הַהִוא עֲוֹנָה בָהּ".
בוקר טוב.
האם יש בעיה משום צובע בהכנסת תה למים?
אפשר למזוג מים מהמיחם לכוס וממנה לכוס נוספת שכבר יש בה תה?
חבר שאל אותי היכן המקור בתורה שבכתב לאיסור להתפרנס מדברי תורה
תודה
תודה
1) יש אנשים בימינו שמוכרים תפילין כשרות, לדוגמה יובל נפש: 050-8740047
2) מותר להתפרנס ממצוות שאינן קשורות לתלמוד תורה, כגון כתיבת ס"ת ומזוזות, הכנת תפילין, שחיטה, מהילה, וכיו"ב. מפני שהן בגדר מלאכות. וכמו שמותר להתפרנס מסיעוד שהרי גם זו מצוה, אלא שלא אסרה תורה אלא להתפרנס מדברי תורה.
3) שעיקר עסקו בתורה (9 שעות ביום בתורה, ושלוש לפרנסתו או קרוב לכך).
4) קפה אין בעיה כי הוא כבר בגדר מבושל (ואין בישול אחר בישול בעירוי מכלי ראשון), תה יש לשים בספל לאחר נתינת המים (נתינת התה בכלי שני אינה מבשלת אותו). כמובן שאין להוסיף מים למיחם בשבת.
5) לא, הלכות בורר כלל לא נאמרו בעניין הדומה לשתיית קפה, ויתרה מזאת, מדובר בהוצאת אוכל (נוזל הקפה) מתוך פסולת (שאריות הקפה שנותרות בספל), ובאופן זה אפילו בעניינים שנאמר בהם איסור בורר מותר לכתחילה.
שבת שלום ומבורך.