מן הפסוקים נראה שהיא הייתה כבר מעת יצירת העולם, וכן ההיגיון מורה, אלא שהיא נבחרה להיות לאות לאחר שיבשה הארץ ממי המבול.
אמנם, ממסכת אבות (ה, ו), ומפירוש רבנו שם אפשר גם להבין, שהיא מבין הדברים שנבראו לאחר יצירת העולם, דהיינו במהלך התפתחותו של העולם, כמו המן, והמטה, והשמיר, ופי האתון, וכו'.
כמו כן, אתם מוזמנים לעיין במאמר שכתב ידידי אלעזר קייסי: "איך נוצרת קשת בענן?", וממנו נלמד כי המאפיינים המדעיים והאופטיים שבאמצעותם נוצרת הקשת בענן, הינם עניינים מדעיים מובהקים אשר קשה מאד להניח שנבראו במיוחד, שהרי תנועת קרני האור נבראה מתחילת היווצרותו של עולם, עם יצירת השמש...
ליצירת הקשת בענן, מחוייבים להיות בעולם חוקי טבע לא משתנים, מבחינת הכתוב
"עד כל ימי הארץ זרע וקציר וקור וחום וקיץ וחורף ויום ולילה לא ישבותו".
האם נכון יהיה לחשוב ולומר, שהעולם שלפני המבול, היה עולם ניסי אשר לא חלו עליו עדיין חוקי הטבע הבלתי משתנים שקבע אותם ברוך הוא לאחר המבול?, ושרק בעולם המתקיים על חוקי טבע קבועים יכול גם להופיע קשת בענן כאות ברית?
אני חושב שיש אפשרות להניח שאף אדם לא ראה קשת בענן בעולם של לפני המבול, שלא היו בו התנאים המאפשרים היוצרותו של השקת בענן.
אכן, מחויבים להיות בעולם כללים טבעיים שאינם משתנים, בין לפני המבול ובין לאחר המבול. כלומר, היצירה-הבריאה לא השתנתה, נס המבול קטע את האנושות, אך לא השפיע במאומה על כללי הטבע והבריאה.
כמו כן, קשה מאד-מאד להניח שבכל למעלה מ-1500 השנים מיצירת אדם הראשון ועד למבול, שבכל השנים הללו לא נוצרו תנאים להיווצרות הקשת בענן, זה פשוט בלתי אפשרי לחלוטין. זאת ועוד, גם בלתי אפשרי להניח שבכל התקופה הארוכה הזאת שום אדם על פני האדמה לא ראה את הקשת בענן.
כיצד ביססת את הטענה?
מן הפסוקים נראה שהיא הייתה כבר מעת יצירת העולם, וכן ההיגיון מורה, אלא שהיא נבחרה להיות לאות לאחר שיבשה הארץ ממי המבול.
אמנם, ממסכת אבות (ה, ו), ומפירוש רבנו שם אפשר גם להבין, שהיא מבין הדברים שנבראו לאחר יצירת העולם, דהיינו במהלך התפתחותו של העולם, כמו המן, והמטה, והשמיר, ופי האתון, וכו'.
לי נראה כמו הפירוש הראשון שאמרתי לעיל.
כמו כן, אתם מוזמנים לעיין במאמר שכתב ידידי אלעזר קייסי: "איך נוצרת קשת בענן?", וממנו נלמד כי המאפיינים המדעיים והאופטיים שבאמצעותם נוצרת הקשת בענן, הינם עניינים מדעיים מובהקים אשר קשה מאד להניח שנבראו במיוחד, שהרי תנועת קרני האור נבראה מתחילת היווצרותו של עולם, עם יצירת השמש...
מורי אדיר
ליצירת הקשת בענן, מחוייבים להיות בעולם חוקי טבע לא משתנים, מבחינת הכתוב
"עד כל ימי הארץ זרע וקציר וקור וחום וקיץ וחורף ויום ולילה לא ישבותו".
האם נכון יהיה לחשוב ולומר, שהעולם שלפני המבול, היה עולם ניסי אשר לא חלו עליו עדיין חוקי הטבע הבלתי משתנים שקבע אותם ברוך הוא לאחר המבול?, ושרק בעולם המתקיים על חוקי טבע קבועים יכול גם להופיע קשת בענן כאות ברית?
אני חושב שיש אפשרות להניח שאף אדם לא ראה קשת בענן בעולם של לפני המבול, שלא היו בו התנאים המאפשרים היוצרותו של השקת בענן.
אכן, מחויבים להיות בעולם כללים טבעיים שאינם משתנים, בין לפני המבול ובין לאחר המבול. כלומר, היצירה-הבריאה לא השתנתה, נס המבול קטע את האנושות, אך לא השפיע במאומה על כללי הטבע והבריאה.
כמו כן, קשה מאד-מאד להניח שבכל למעלה מ-1500 השנים מיצירת אדם הראשון ועד למבול, שבכל השנים הללו לא נוצרו תנאים להיווצרות הקשת בענן, זה פשוט בלתי אפשרי לחלוטין. זאת ועוד, גם בלתי אפשרי להניח שבכל התקופה הארוכה הזאת שום אדם על פני האדמה לא ראה את הקשת בענן.
שלום לכולם
וכתיב שם; " את קשתי נתתי" ...