שלום לכולם ותודה מראש
ברצוני לשאול: היות ואני רק בכמה חודשים האחרונים נחשפתי לשקר הזוהר / המקובלים ודומיהם ואני יודע שאני עושה דברים גם מבלי להבין או לתת דעתי עליהם שהם מהמצאות ספר הזוהר וחלקם בגדר עבודה זרה ואמונות טפילות לכן אני רוצה לדעת האם יש משהו מיוחד שאסור או ראוי לעשות בראש השנה או בכלל בחגים הקרובים מכיוון שכמו שאמרתי קודם נהגתי כמו רבים לעשות כל מה שכתוב בסידורים או בהלכות הרבנים השכירים.... אשמח לעזרה לא נשאר לי הרבה זמן ללמוד ולדעת מה לעשות ולהנצל מעבודת האלילים הנלוזה הזו ... תודה רבה אלירן.
תודה רבה לכם שתהיה שנה טובה ומבורכת לכולנו 😀
אלירן יקר ואהוב!
הגעת אל האתר שבו אצורה, גנוזה נשמתה של היהדות, מהותה של דת משה וישראל, ערש העבודה (כבוד השם, כי השכל הוא כבוד השם. למעלה כתבת...
"אשמח לעזרה, לא נשאר לי הרבה זמן ללמוד ולדעת, מה לעשות ולהנצל מעבודת האלילים הנלוזה הזו" ...
אני מקווה שקיבלת מענה לשאלותך ממורנו אדיר, וחברי האתר החכמים.
ברוך בואך אל דרך האמת.
אני מאחל לך שנה טובה, כתיבה וחתימה טובה.
ראו גם את העניין של "המלך בשדה" אותו ביארתי במבוא למאמרי על רש"י חלק יז.
lianagam575
1) ראה בקישור זה את ההערות החשובות של מורי אדיר על 'זכרונות' בתפילת ראש השנה:
https://www.orharambam.com/forum/98815b5f/tpylh-bzkvt-htsdyqym-ld-t-hrmb-m
2) וראה בקישור זה אודות הטקס האלילי 'תשליך':
https://www.orharambam.com/forum/98815b5f/hshqpt-hrmb-m-l-tshlyk
1) בראש השנה רבים אוכלים במיוחד מאכלים מתוקים מסוימים כ"סימנים" ל'שנה טובה ומתוקה'. רוב החיות הדו-רגליים הללו מאמינות כי אכילת המאכלים המתוקים הספציפיים הללו בראש השנה תשפיע בצורה קסומה על השנה החדשה שלהם.
ברור שכל הפעולות האליליות הללו אסורות לחלוטין. ואם אנו רוצים לאכול פירות בראש השנה עלינו להקפיד מאוד להבהיר שאיננו עושים זאת מסיבות אליליות אלו.
2) ואם אנו רוצים 'שירבו זכויותינו כרימון' אז אסור לנו להסתמך על אכילת רימון על מנת להשיג זאת, אלא עלינו לחזור בתשובה ולשפר את מעשינו ולקיים מצוות רבות יותר - הן מבחינת הכמות והן מהאיכות.
3) רבים גם נמנעים מאכילת מאכל מריר או חמוץ או חריף בראש השנה מחשש שמאכלים אלו ישפיעו לרעה על השנה הבאה שלהם.
במצרים אלוהים ציווה את היהודים לשחוט ולאכול במלואו שֶׂה, בדיוק כדי ללעוג בגלוי ולהשמיד את האמונה האלילית של אז - של רוב היהודים ושל המצרִים - שהשֶׂה היה אל. ומכיוון ש1) 'מעשה אבות סימן לבנים', ו2) כל מטרת התורה היא להשמיד עבודת אלילים, נראה לי שעלינו ללמוד מהתקדים הקדוש הזה במצרַיִם, ואולי זו מצווה גדולה עבורנו לאכול ספציפית מאכל מריר או חמוץ או חריף בראש השנה כדי ללעוג בגלוי ולהשמיד את האמונה האלילית שהמאכלים שאנו אוכלים בראש השנה יכולים להשפיע בצורה קסומה על השנה שלנו.
4) ונראה לי שעלינו לעשות את ההפך הגמור מכל הכתוב כאן: http://halachayomit.co.il/he/default.aspx?HalachaID=654
תודה.
אין מאמר אשר בו ריכזתי את ההזיות בעניין ראש השנה. אני נוהג בכל פעם לקחת נושא מסוים ולנתח אותו, ומכיוון שהתרגלנו להרבה מאד עניינים זרים, יש צורך להוכיח כל עניין בנפרד ולהשקיע בכל אחד בראיות ברורות ומפורשות, כדי שאנשים יאמינו ויבינו במה דברים אמורים, זה לא עניין פשוט כלל וכלל.
נזכרתי בעוד עניין, כתבתי מאמר בעניין "פתקא טבא", זה אמנם לא קשור לראש השנה, אך קשור לחגי תשרי.
גם תיקון הגשם הוא בגדר תחנונים שאסור לדעת רבנו לאמרו ביום טוב.
יש כמובן את "כל נדרי" ביום הכיפורים, אני מתכוון בעתיד לכתוב מאמר בעניינו.
יש גם את "כתר מלכות" שעליו כתבתי בספרי "אפיקים להרמב"ם".
אין צורך לתקוע בשופר בראש השנה תקיעה נוספת לאחר המוסף.
אגב, ככל שתלמד עוד ועוד, אתה כבר תצליח לזהות לבד את השיבושים.
ואל תשכח, אין אדם עומד על דברי תורה אלא אם כן שגה בהם...
תודה רבה על ההתייחסות לשאלתי
אם יש איזה מאמר שמסכם את כל השטויות שהכניסו המינים זה יעזור מאוד. בנתיים כל השבת למדתי את המאמרים באתר. כמובן שהדפסתי בשישי. ישר כוח גדול
אלירן שאלתך חשובה מאד, ומעידה על שאיפה טהורה ואמיתית לחקר האמת.
יישר כוחך וברוך תהיה!
עניין נוסף שניתן להוסיף למה שאמרו הוא אמירת סליחות בראש השנה, שרבנו אוסר מפני שמדובר ביום טוב שיש לשמוח בו ולא לצער את הנפש בתחנונים.
גם עניין התרת נדרים הוא הבל מהובל, ובעתיד אתייחס לכך במאמר מסודר.
כמובן שיש לשמוע תקיעת שופר משופר של איל כפוף, ולא השופרות המעובדים.
התפילה הנאמרת לפני התקיעות רעה מאד כמו שכתבתי במאמרי.
גם חלק מהסליחות יש בהם הבלים שונים, כגון שאברהם אמר לשרה "זה ליצחק ריח" (בפיוט עוקד והנעקד), כאילו הוא הביא לה את האפר של יצחק...
העיקר לעניות דעתי הוא להבין שמטרת התפילה הוא לא לשחד ולעורר את בורא עולם, אלא להכניע את ליבנו לפני ה' יתעלה, שייתן בליבנו אהבה ושאיפה ללכת תמיד בדרך הישרה, ולקבל על עצמנו שתמיד נקבל את האמת באהבה.
גם מה לעשות זה בוודאי חשוב. אבל אני פוחד להכשל בשטויות של עבודה זרה. כפי שאמרתי לא מזמן הבנתי שהכל שקר. אני עדיין נוהג לעשות דברים באופן טבעי שלא ראוי לעשותם. אבל כמובן שאלמד
בקשתך ללקט את כל מה שאין לעשות תכרוך הרבה מאד זמן, מדוע לא להתרכז במה שיש לעשות לפי הרמב״ם אשר ליקט את דבריהם של חכמי המשנה והתלמוד הלא הם הסנהדרין, הרשות המחוקקת הכשרה האחרונה לפי דיני תורה.
נ.ב. יש לך עוד הרבה זמן.
ממה שאני יודע ופורסם באתר ובסרטונים של מלחמת תורה:
ברכת הפרנסה ששם יש כביכול שם קדוש "דיקרנוסא" שמרמז על ישו או אל בשר ודם ( מופיע בסרטון מיהו דיקרנוסא)
בסוכות עניין האושפיזין שגם עליו יש סרטון של מלחמת תורה שם תוכל לקבל הרחבה.